گلچینی از سایت های علمی ، فلسفی و عرفانی
گلچینی از سایت های علمی ، فلسفی و عرفانی

گلچینی از سایت های علمی ، فلسفی و عرفانی

انوار عترت (ادعای تشیع)

بسم الله الرحمن الرحیم

بکر واسطی می گوید: حضرت امام موسی الکاظم علیه السّلام به من فرمود: « لَوْ مَیَّزْتُ شِیعَتِی لَمْ أَجِدْهُمْ إِلَّا وَاصِفَةً وَ لَوِ امْتَحَنْتُهُمْ لَمَا وَجَدْتُهُمْ إِلَّا مُرْتَدِّینَ وَ لَوْ تَمَحَّصْتُهُمْ لَمَا خَلَصَ مِنَ الْأَلْفِ وَاحِدٌ وَ لَوْ غَرْبَلْتُهُمْ غَرْبَلَةً لَمْ یَبْقَ مِنْهُمْ إِلَّا مَا کَانَ لِی إِنَّهُمْ طَالَ مَا اتَّکَوْا عَلَى الْأَرَائِکِ فَقَالُوا نَحْنُ شِیعَةُ عَلِیٍّ إِنَّمَا شِیعَةُ عَلِیٍّ مَنْ صَدَّقَ قَوْلَهُ فِعْلُهُ‏ ». (الکافی ج : 8 ص : 228)

اگر من شیعیانم را زیر و رو کنم جز مردمان اهل حرف و مدعی نخواهم یافت، و اگر آنها را آزمایش کنم سر از ارتداد درخواهند آورد، و اگر ایشان را تصفیه نمایم از هزار نفر مگر یک نفر خالص و بی غش نباشد، و اگر غربالشان کنم جز خواص از نزدیکانم با من نمانند. اینها کارشان این است که بر بالش ها تکیه زنند و بگویند: ما شیعه ی على هستیم و حال آنکه شیعه ی على، تنها آن کسى است که قولش با عملش یکی است.

www.goharemaerefat.com