گلچینی از سایت های علمی ، فلسفی و عرفانی
گلچینی از سایت های علمی ، فلسفی و عرفانی

گلچینی از سایت های علمی ، فلسفی و عرفانی

آیا قرآن زمین را مسطح (غیر کروی ) میداند ؟!!

پاسخ :

خیر . قرآن هیچ گاه زمین را مسطح ( غیر کروی ) ندانست. 

مقدمه :

زمین آنقدر وسیع است که در هر قسمتی از آن قرار گیریم، سطحی پهناور برای ما تداعی می گردد. قرآن نیز بارها و بارها پهناوری و وسعت بسیار زیاد زمین را به عنوان نشانه ای محسوس و قابل درک به انسان ها یادآور شد تا از این رهگذر بشریت را به سوی یگانه خدای جهان آفرین هدایت کند. لیکن برخی از دشمنان لجباز بر اساس آیاتی از قرآن مدعی شده اند که الله تعالی زمین را غیر کروی دانسته است ! در این مقاله آیات مورد ادعای آنان را بررسی کرده و اثبات می کنیم که در هیچ آیه ای از قرآن ، زمین مسطح ِ غیر ِ کروی دانسته نشده است.

نکته :

1. دشمنان اسلام ، برداشت های سطحی خود را نقد می کنند، سپس می گویند : قرآن را نقد کردیم !!! این نیز از عجائب روزگار است. 

2. قرآن کتاب فیزیک و شیمی و ریالضیات نیست. بلکه کتاب هدایت بشر به سوی رستگاری مادی و معنوی است. پس نباید ازقرآن انتظار داشت که به حل معادلات ریاضی و فیزیک و ... بپردازد. گرچه ممکن است قرآن مواردی از مسائل علمی را نیز بیان کرده باشد اما وظیفه ای بر دوشش نیست.

زمین

بررسی آیاتی که برخی مدعی هستند بر غیر کروی بودن زمین دلالت می کند :


وَ إِلىَ الْأَرْضِ کَیْفَ سُطِحَت‏ [ غاشیه : 20 ]

ترجمه : و به زمین که چگونه گسترده و هموار گشته است؟

بررسی : سطحت به معنی گستردگی همراه با همواری است. کجای آن دلالت می کند که زین غیر کروی است ؟ چه بسا اجرام کروی که به دلیل وسعت ، سطحش گسترده و هموار (صاف) است. ( توجه قرآن علاوه بر هموارهای زمین به ناهمواری های آن نیز اشاره کرده است : 27 فاطر )

همچنین شاید برخی گمان کنند که « سطح » در اصطلاح نوین هندسی در مقابل کره یا قوس و ... قرار می گیرد. اما باید توجه داشت که در ادبیات عربی این مسئله وجود ندارد. قرآن هم لزوماً قرار نیست از اصطلاحات دانشمندان قرن 21 استفاده کند !

 

وَ اللَّهُ جَعَلَ لَکمُ‏ُ الْأَرْضَ بِسَاطًا [ آیه 19 نوح ] 

ترجمه : و خداوند زمین را براى شما فرش گسترده‏اى قرار داد .

بررسی : این تشبیه است. اگر در مناطق جلگه ای ( که ناهواری وجود ندارد ) بنگریم ، زمین به واقع شبیه به فرشی گسترده است.و ابداً دلالت بر غیرکروی بودن زمین ندارد. علاوه بر اینکه اجرام کروی نیز قابل پوشانیدن ( با فرش و پارچه و ... ) هستند.

 

وَ یَوْمَ نُسَیرُِّ الجِْبَالَ وَ تَرَى الْأَرْضَ بَارِزَةً وَ حَشَرْنَاهُمْ فَلَمْ نُغَادِرْ مِنهُْمْ أَحَدًا [آیه 47 کهف ]

ترجمه : و روزى را به خاطر بیاور که کوه‏ها را به حرکت درآوریم و زمین را آشکار و مسطح مى‏بینى و همه آنان [انسانها] را برمى‏انگیزیم، و احدى از ایشان را فروگذار نخواهیم کرد.

بررسی : منظور از « بارزة » مسطح به معنی « غیر کروی » نیست بلکه به معنی « بدون پستی و بلندی » است. متأسفانه دشمنان اسلام بدون دقت در معانی کلمات عربی و صرفاً بر اساس تعابیر ازخودبافته قضاوت می کنند.

 

الَّذِى جَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ مَهْدًا وَ سَلَکَ لَکُمْ فِیهَا سُبُلًا وَ أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِّن نَّبَاتٍ ... [ آیه 53 طه ]

ترجمه : همان خداوندى که زمین را براى شما محل آسایش قرار داد و راه‏هایى در آن ایجاد کرد و از آسمان، آبى فرستاد،  که با آن، انواع گوناگون گیاهان را (از خاک تیره) برآوردیم.

بررسی : کجای این آیه دلالت بر غیرکروی بودن زمین دارد؟؟؟ در شگفتیم از برداشت های عجیب دشمنان اسلام از قرآن ...

 

أَ لَمْ نجَْعَلِ الْأَرْضَ مِهَادًا وَ الجِْبَالَ أَوْتَادًا [ آیه 6 و 7 سوره نبأ ]

ترجمه : آیا زمین را محل آرامش قرار ندادیم؟ و کوه‏ها را همچون میخها ؟

بررسی : باز هم در عجب مانده ایم که به راستی کجای این آیات دلالت بر غیرکروی بودن زمین می کند؟

 

وَ الْأَرْضَ بَعْدَ ذَالِکَ دَحَئهَا اخْرَجَ مِنهَْا مَاءَهَا وَ مَرْعَئهَا [ آیه 30 و 31 نازعات ]

ترجمه : و زمین را بعد از آن گسترش داد، و از آن آب و چراگاهش را بیرون آورد...

بررسی : و ایضاً ! کجای این آیات دلالت بر غیرکروی بودن زمین دارد ؟؟؟ « دحیها » به معنی گستردگی  پهناوری است. چه بسا اجرام کروی که سطحشان گسترده و پهناور باشد.

 

وَ هُوَ الَّذِى مَدَّ الْأَرْضَ وَ جَعَلَ فِیهَا رَوَاسىِ‏َ وَ أَنهَْارًا  وَ مِن کلُ‏ِّ الثَّمَرَاتِ جَعَلَ فِیهَا زَوْجَینْ‏ِ اثْنَینْ‏ِ  یُغْشىِ الَّیْلَ النهََّارَ  إِنَّ فىِ ذَالِکَ لاََیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُون‏ [ آیه 3 رعد ]

ترجمه : و او کسى است که زمین را گسترد و در آن کوه‏ها و نهرهایى قرار داد و در آن از تمام میوه‏ها دو جفت آفرید (پرده سیاه) شب را بر روز مى‏پوشاند در اینها آیاتى است براى گروهى که تفکر مى‏کنند.

بررسی : باز هم کجای این آیه شریف دال بر غیرکروی بودن زمین است ؟ گستردگی زمین به معنی غیرکروی نیست. همچون موراد بالا ، چه بسا اجرام کروی که سطحشان گسترده (وسیع) باشد.


الَّذِى جَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَ السَّمَاءَ بِنَاءً وَ أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّکُمْ  فَلَا تجَْعَلُواْ لِلَّهِ أَندَادًا وَ أَنتُمْ تَعْلَمُون‏ [سوره بقره آیه 22]

ترجمه : آن کس که زمین را بستر شما، و آسمان را همچون سقفى بالاى سر شما قرار داد و از آسمان آبى فرو فرستاد و به وسیله آن، میوه‏ ها را پرورش داد تا روزى شما باشد. بنا بر این، براى خدا همتایانى قرار ندهید، در حالى که مى‏ دانید (هیچ یک از آنها، نه شما را آفریده‏ اند، و نه شما را روزى مى‏ دهند).

بررسی : اولاً تشبیه آسمان به سقف ، یک تمثیل درست است. جو زمین مانع ورود بسیاری از امواج و اشعه های خطرناک می شود، پس محافظ اهل زمین است. همچنین واژه ی فراش در آیه به معنی بستر گسترده است. از همین روی به فرش ، فرش میگوییم . زمین واقعاً بستری گسترده است. اما آیا این به معنی غیرکروی بودن زمین است ؟؟؟ خیر. چه بسا اجرام کروی همچون زمین که هم بستر است و هم گسترده و در عین حال کروی هم هستند. گذشته از اینکه ممکن است سطح اجرام کروی نیز به وسیله فرش یا پارچه یا ... گسترده و پهن شود.

پرتقال

به راستی آیا تشبیه پوسته ی پرتقال به عنوان یک شیء کروی به فرش روی پرتقال جالب نیست ؟


حَتىَّ إِذَا بَلَغَ مَغْرِبَ الشَّمْسِ وَجَدَهَا تَغْرُبُ فىِ عَیْنٍ حَمِئَةٍ وَ وَجَدَ عِندَهَا قَوْمًا  قُلْنَا یَاذَا الْقَرْنَینْ‏ِ إِمَّا أَن تُعَذِّبَ وَ إِمَّا أَن تَتَّخِذَ فِیهِمْ حُسْنًا[آیه 86 کهف]

ترجمه : تا به غروبگاه آفتاب رسید. و در نظرش مجسّم شد که خورشید در چشمه تیره و گل ‏آلودى فرو مى ‏رود و در آن جا قومى را یافت. گفتیم: اى ذو القرنین؛ آیا مى‏ خواهى (آنان) را مجازات کنى، و یا روش نیکویى در مورد آنها انتخاب نمایى؟

بررسی : قرآن نمیگوید خورشید در چشمه ( یا دریا ) فرو رفت. بلکه میگوید ذوالقرنین چنین گمان کرد ! در نظر او چنین مجسم شد ... یعنی قرآن تصور ذوالقرنین را بیان کرد.

 

حَتىَّ إِذَا بَلَغَ مَطْلِعَ الشَّمْسِ وَجَدَهَا تَطْلُعُ عَلىَ‏ قَوْمٍ لَّمْ نجَْعَل لَّهُم مِّن دُونهَِا سِترًْا [آیه 90 کهف]

ترجمه : ذوالقرنین حرکت کرد تا به خاستگاه خورشید رسید (در آن جا) دید خورشید بر جمعیّتى طلوع مى‏کند که در برابر (تابش) آفتاب، پوششى براى آنها قرار نداده بودیم (و هیچ گونه سایبانى نداشتند)

بررسی : مطلع الشمس یعنی مشرق . کجای آن دلالت بر غیرکروی بودن زمین دارد ؟؟

 

لَا الشَّمْسُ یَنبَغِى لهََا أَن تُدْرِکَ الْقَمَرَ وَ لَا الَّیْلُ سَابِقُ النهََّارِ  وَ کلُ‏ٌّ فىِ فَلَکٍ یَسْبَحُون [آیه 40 سوره یس]

ترجمه : نه خورشید را سزاست که به ماه رسد، و نه شب بر روز پیشى مى‏گیرد و هر کدام در مسیر خود شناورند ...

بررسی : منظور از شناور بودن خورشید در فلک خود حرکت آن همراه با منظومه شمسى و همراه با کهکشانى که ما در آن قرار داریم مى‏باشد چه اینکه امروز ثابت شده است که منظومه شمسى ما جزئى از کهکشان عظیمى است که به دور خود در حال گردش است. این آیه هم دلالت نمی کند که زمین کروی نیست.

جالب است وقتی یکی از اسلام ستیزان از استدلال معقول برای اثبات توهمش عاجز میشود چنین دست و پا میزند :

« با مدل مسطح زمین منطبق است زیرا  از وجود شب و روز به طور همزمان در کره زمین که به علت چرخش کره زمین رخ می دهد پشتیبانی نمی کند و وجود این پدیده را رد می کند این ایه وجود اختلاف زمانی  مناطق مختلف زمین را نفی می کند. »

عجیب است که این افراد چگونه به زور سرنیزه میخواهند چیزی را به قرآن بچسبانند. اینکه در آن واحد شب از روز سبقت نمیگیرد. دلالت بر نظم می کند. ( یعنی این آیه در مقام بیان نظم حاکم بر جهان هستی است ) ابتدای خلقت شب بود و سپس با آفرینش خورشید، روز پدیدار شد. پس همواره شب قبل از روز است ( در هر افقی ) گذشته از اینکه آیه 40 معارج نشان میدهد زمین دارای مشارق و مغارب :» مشرق ها و مغربها است . یعنی یک نقطه میتواند مشرق ( اشراق گاه خورشید ) و نسبت به نقطه ای دیگر محل غروب خورشید باشد. که میتواند نشان دهنده  وجود شب و روز به طور همزمان در کره زمین باشد. ( همزمان بخشی از کره زمین شب و بخشی دیگر روز باشد. گرچه شب مقدم بر روز است.)


حَتىَّ إِذَا جَاءَنَا قَالَ یَالَیْتَ بَیْنىِ وَ بَیْنَکَ بُعْدَ الْمَشْرِقَینْ‏ِ فَبِئْسَ الْقَرِین‏ [آیه 38 سوره زخرف]

ترجمه : تا زمانى که (در قیامت) نزد ما حاضر شود مى‏ گوید: اى کاش میان من و تو فاصله دو مشرق. بود چه بد همنشینى بودى‏...

بررسی : اسلام ستیزان می گویند که این آیه با مدل مسطح زمین منطبق است زیرا اشاره به طلوع و غروب خورشید در یک نقطه دارد .

پاسخ ما به این سخن عجیب  و نادرست !

همانگونه که روشن است وقتی بدکاران در قیامت به هم می رسند آرزو میکنند که ای کاش در دنیا میان ما بیشترین فاصله بود تا هیچ گاه به هم نمی رسیدیم . ( آیه هم همین را میگوید ) دقت کنیم : بیشترین فاصله میان دو نقطه = دو مشرق ! یعنی دو نقطه را در زمین در نظر بگیریم. که دورترین فاصله را به هم دارند. جالب است که این دو هر دو مشرق نامیده شدند. به تعبیر علمی یعنی هم مدار صفر درجه ( گرینویچ )  مشرق است و هم دورترین مدار از گرینویچ ! و این یعنی زمین کروی و شبیه به آن است نه مسطّح غیر کروی ...

 

 

وَ الشَّمْسُ تجَْرِى لِمُسْتَقَرٍّ لَّهَا  ذَالِکَ تَقْدِیرُ الْعَزِیزِ الْعَلِیم‏ [آیه 38 یاسین]

ترجمه : و خورشید (نیز براى آنها آیتى است) که پیوسته بسوى قرارگاهش در حرکت است این تقدیر خداوند قادر و داناست‏...

بررسی : بله اینطور هست.خورشید و منظومه شمسی هم در حال حرکت اند. این آیه هم ادعای ( کروی نبودن زمین ) را ثابت نمی کند.


أَمَّن جَعَلَ الْأَرْضَ قَرَارًا وَ جَعَلَ خِلَالَهَا أَنْهَرًا وَ جَعَلَ لهََا رَوَاسىِ‏َ وَ جَعَلَ بَینْ‏َ الْبَحْرَیْنِ حَاجِزًا  أَ ءِلَاهٌ مَّعَ اللَّهِ  بَلْ أَکْثرَُهُمْ لَا یَعْلَمُون[آیه 61 نمل]

یا کسى که زمین را آرامشگاه قرار داد، و میان آن نهرهایى روان ساخت، و براى آن کوه‏هاى ثابت و پابرجا ایجاد کرد، و میان دو دریا مانعى قرار داد (تا با هم مخلوط نشوند با این حال) آیا معبودى به همراه خداست؟ نه، بلکه بیشتر آنان نمى‏ دانند (و جاهلند)

اینکه زمین محل آرامش یا بهتر است بگوییم مایه ی آرامش است ( یا حتی خود زمین آرام است ) ، یعنی مسطح غیرکروی است ؟؟؟ آیا اجرام کروی نمی توانند آرام باشند ؟ یا مایه مایه باشند ؟؟؟

 

لینک مرتبط :

پاسخ به شبهه : زمین مثل فرش است ؟

نظرات 64 + ارسال نظر
وحید 1402,12,26 ساعت 09:51 ب.ظ http://www.downloadha.com

سلام دوستان عزیز من نظر همتون رو خوندم و همه نظرهای منطقی داده بودید ولی نظرهای زمین تخت بیشتر و منطقی تر بود در کل میخوام اینو بگم چرا توی کره ماه و مریخ و زحل ومشتری و تمام کرات دیگه نمیشه زندگی کرد ولی در این زمین میشود زندگی کرد چون زمین تخته و دارای اب و حیات از هر نظر برای زندگی عالیه .و الان کرات دیگه پیدا کردن که میشه توش زندگی کرد ولی مثل زمین دارای حیات ۱۰۰ درصدی نیستن و هنوز نظریه کامل رو ندادن .کمی با منطق فکر کنید که روی زمین تخت و ثابت بهتر میشود زندگی کرد تا کروی بودن زمین .ایا به این فکر کرده اید که چه نیروی عظیمی میخواهد که تمام سیارات ما از جمله زمین خودمون همگی در یک مدار به دور خورشید بچرخند و از مدار خودشون خارج نشن ؟حالا ناسا میگه خورشید با سرعت زیادی در یک جهت در حال حرکته و نه تا سیاره از جمله زمین به دورش میچرخند و زمین هم به دور خودش باسرعت ۱۲۰۰ کیلومتر میچرخه و ماه هم به دور زمین میچرخه .حالا به نظر شما این برای ما انسانها قابل درکه ؟
حالا اگه بهت بگن زمین تخته و مرکز زمین قطب شماله و دور دیسک زمین رو دور تا دور قطب جنوب فرا گرفته و ماه و خورشید هم داخلش روبه روی هم در حال حرکت هستن کدوم رو قبول میکنید .ببینید نیرویی که ماه و خورشید رو داخل دیسک زمین کنترل میکنن قطب شمال و قطب جنوب هستن یعنی خورشید و ماه بین این دو قطب شمال و جنوب اسیرن و هیچوقت از مسیر خود خارج نمیشن چون نیروی قطبها انها رو کنترل میکنه .برای فصلها هم میتونیم بگیم که خورشید هر ۶ ماه که بالای زمین میچرخد به قطب شمال نزدیک شده و دباره به همین شکل دور میشود و در عین واحد سرعتش بیشتر از ماه هستش و هر سال به ماه نزدیک میشود و خورشید گرفتگی درست میشود و اما برای ماه گرفتگی این رو خودم با کلی فکر کردن تونستم بهش برسم شاید اشتباه فکر میکنم ولی واقعا شاید اینطور باشه .کره ماه گرد هستش و نورش از خودشه و به صورت اهسته سالی یک بار به دور خودش میچرخه و در نیمه دیگرش یک جور تاریکی مطلق داره وقتی سمت تاریکش به سمت ما میشه حالت ماه گرفتگی پیش میاد و ما اشتباه فکر میکنیم که سایه زمینه ولی من کامل نمیتونم حدس بزنم که کاملا واقعیه .خیلی فکرای دیگه میشه کرد ولی کلا خیلی سالها باید تحقیق و جستجو بشه در موردشون شاید انسانها تا هزاران سال دیگه نتونن کامل به حقیقت و راز جهان هستی پی ببرن و همه باید به نظرهای همدیگه احترام بزاریم و با هم در موردش گفتگو کنیم .اگر واقعا زمین تخت باشد به چه علمی میرسیم؟ فراتر از انچه تصور میکنید .به نظر من اگه زمین تخت باشه ما انسانها بیشتر به خدا و حقایقش نزدیکتر میشیم چرا؟چون میفهمیم که یک زمین دیسک مانند توی کل جهان هستی که همه گرد هستند فقط برای ما ساخته شده و ما تنها خلق شدگان علم و دانش واگاهی کامل و زیبایی خدا در این جهان هستی هستیم .ولی یحودیها نمیخوان به خداباوری برسیم نمیخوان بزارن مسلمونا رشد کنن و با این کار کنترل افکار تمام انسانها رو به دست خودشون گرفتن و من فقط در تعجبم که چرا خدای بزرگ و بلند مرتبه هیچ عدالتی برای سرنگونی این ظالمان انجام نمیدهد

mahdi 1402,02,25 ساعت 05:48 ق.ظ

یعنی چی ؟؟تک به تک آیات همه بر مسطخ یودم زمین دلالت میکرد و حتی یک آیه به گرد یا کروی بچدن و یا حرکت زمیم اشاره نداشت بلکه خورشید و ماهدر زیر گنبد شیشه ایی(از جنس مس) در حال گردش هستند و آسمان های دیگر هم همیمطور بالای هم و به ما در مورد بنگ زدن و توهمات خودت نیگی که با لستاذ کار رقصیذم و پریدم خجالت بکش و توهمات خودتو به اسم ترجمه جا نزن ترجمه قران همون چیزی هست که میبینیم دقیقا همون

پوریا 1402,02,05 ساعت 11:47 ق.ظ

نویسنده عزیز جناب آقای حداد در سایت اینفو و در بیان داستان ذوالقرنین به تخت بودن زمین اشاره کرده است.
سرچ کنید در گوگل یاجوج و ماجوج موجوداتی از ماورای فضا

زهرا 1401,11,03 ساعت 01:17 ب.ظ

همه این آیات صراحتا میگن زمین مسطح و گسترده هستش. شما یک تفسیر شخصی نوشتید در حالیکه مفسر و تعلیم دهنده قرآن فقط اهل بیت هستن. قرآن میگه ای گروه جن و انس اگر میتوانید از مرزهای آسمان ها و زمین عبور کنید اما نمیتوانید الا بسلطان. و این سلطان قدرتی است که فقط خدا اونو داره. بشر خطا کار میگه از مرز زمین رفته فضا حتی روی ماه فرود اومده و عکس بیرون داده. قرآن میگه حتی جن هم نمیتونه از مرز زمین رد بشه. هم قرآن و هم احادیث میگن که زمین ساکن هستش و آسمان و فلک گردان و متحرک هستن. به خودتون بستگی داره که قرآن و احادیث اهل بیت رو بپذیرید یا حرف انسان های خطاکار رو که اشتباه بودن نظراتشون در طول تاریخ همیشه ثابت شده. حرف خدا رو قبول کنید یا حرف بنده خدا رو.

“لا تَنفُذُونَ اِلّا بِسلطانٍ”
(عبور نتوانید جز به سلطان)!

این سلطانی که باعث عبور از قفس دنیا می شود، سلطان متعارف عادی نیست. سلطان‌های دنیوی باعث اسارت بیشتر می شوند نه آزادی.

این سلطان که قرآن می گوید، جانی الهی است. تبلور کیمیاگری در سلوک است.

این سلطان، یک مفهوم انتزاعی نیست. کالبدی نورانی است. “سلطانٌ مبین” است. وجود دارد و برای واصلان قابل رؤیت است.

سلطان تو، پاداش الهی سلوک تو بسوی حقیقت است. آن را بدست آور و هرگز از دستش مده. مباد فرصت داشتنش را از دست دهی که روزی با حسرت خواهی گفت؛”هَلَکَ عَنِّی سُلطانِیَه”!(سلطان من از دستم برفت)!

سلطان تو، آن کالبد لطیف و نورانی است که بر مادون خویش مسلط است. به واقع هدیه‌ای الهی است. عبورکننده‌ای عبوردهنده است. راه خروج از سِجن دنیا را می شناسد و می شناسانَد.
کالبدی بارورکننده که اشعه‌های نورانی‌اش، مادینه بکر اجسام را به بذر حقیقت بارور می کند. نجات دهنده‌ای رهایی‌بخش که به وفور توان رهایی‌بخشی دارد.

این سلطان، از جنس حرف نیست. برهان و استدلال‌های صوری و زبانی نیست. آن از جنس وجود است. وجودی زنده و لطیف و مسلط که گویی از آب و روح است. حکمای کیمیاگر، اکسیر نابش دانند.
هیچ سالکی بدون این سلطان، واصِل نمی شود. زیرا قادر به گذر از اَقطار آسمان‌ها و زمین نیست.

ای دوست، با مراقبه و خلوص، سلطان خود را دریاب. کالبد نورانی‌ات را، مایه نجاتت را دریاب.

بر گرفته از مجموعه نکات قرآنی
مسعود ریاعی

#کتاب_مجموعه_نکات_قرآنی۷۴۷
#عبور_نتوانید_جز_به_سلطان

مهدی 1401,05,29 ساعت 05:16 ب.ظ

چرا آیات قرآن رو هر جوری دلتون میخواد تفسیر میکنید و تخت گرایان رو دشمن دین میخونید؟چون خیلی بی عقل و بی شعورید

scientist 1401,04,23 ساعت 11:58 ق.ظ

حیف از اینهمه بودجه و هزینه که برای خیلی از شما شده از دبستان تا دبیرستان. هرچند بنظرم اغلبتون سواد اکابر هم ندارین متاسفانه و تا این حد خزعبلات میگین و پای فراماسونر ها رو وسط میارین و... متاسفانه با وحود نادان هایی مثل شما شدیم 80 میلیون و هنوز تو جهل 1400 سال پیش موندین. مسائل دینیتون رو انجام بدین ولی راحع به چیزایی که یه بچه کوچیک میدونه و شما داری بارشک و تردید و حتی نفی اش میکنین زیپ دهانتون بسته... هالیوود؟! ناسا خالی بنده؟ خاک عالم بر سر همتون که حاضرید یه عمر زر بزنین ولی مطالعه در یک یک ثانیه خیر! ایران با وجود احمق هایی مثل شما هیچ وقت پیشرفت نخواهد کرد!

لطفا بدون توهین با هم بحث کنید

ناشناس 1400,12,07 ساعت 11:39 ب.ظ

من مطالبی درمورد تئوری تخت بودن زمین خوندم
زمین تخت گرایان ادعا دارن که تمام عکس ها و فیلم های زمین و فضای خارج از زمین ساختگی هستند و در واقع بشر هرگز نتونسته به خارج از زمین سفر کنه تمام فیلم ها با پرده ی سبز ساخته شدند و سفری در کار نبوده ، برای این ادعا یکسری مدرک و به عبارتی سوتی هایی که ناسا داده ذهن ها رو به خودش درگیر کرده
حتی از بین دانشمندان خود ناسا هم چند نفر به تخت بودن زمین روی آوردن !! تخت گرایان مطلقا آدمای بیسواد نیستن
حالا چه دلیلی داره ناسا چنین دروغی بگه ؟ خب ناسا یکی از سازمان های فراماسونریه و فراماسون ها مشخصا همیشه تلاش میکنن اذهان عمومی رو به سمت اهداف خودشون کنترل کنن
کروی بودن زمین و وجود مدارها و کهکشان و سایر اتفاقات یجورایی وسیله ایه برای منطقی نشون دادن نظریه بیگ بنگ ، که طبق این نظریه جهان طی یک انفجار به وجود اومده و همه‌ی ما موجودات هم اتفاقی بوجود اومدیم ، این یعنی عدم وجود خدا و خالق ، این ادعا میشه که اونها با این دروغ سعی دارن به ما تحمیل کنن ما اتفاقی بوجود اومدیم و خدایی وجود نداره و همه چیز طی بیگ بنگ بوجود اومده درحالی که اگر زمین تخت باشه نمیتونن چنین چیزی رو بگن
بنظرم قبل از مخالفت کردن با این موضوع درباره دلایل و مدارک زمین تخت گرایان تحقیق کنین خیلی هم دور از منطق نیست
به هر هیچکدوم از ما و اطرافیانمون به فضا سفر نکردیم و با چشم خودمون کروی بودن زمین رو ندیدیم و این فقط ادعای یک سازمان اون هم سازمان فراماسونریه !!
البته در ابتدا گفتم ، من هم این مطالب رو درحد تئوری خوندم و به طور صد درصد نمیتونم تاییدش کنم

مستانه 1400,06,17 ساعت 12:54 ب.ظ

بچه که بودیم تو کتابهای علوم،منظومه شمسی و حرکت زمین بدور خودش و خورشید رو خیلی خوب به خودمون دادند.ما هم باور کردیم و چشم بسته پذیرفتیم.حالا برای من مبرهنه که زمین تخت هست.ولی با بچه هام چکار کنم که باید همون مطالب عوضی و مغرضانه رو بخونند و بگن زمین گرده و دور خودش و خورشید می‌چرخه!!!

مخالفم

معصومه 1400,06,17 ساعت 01:46 ق.ظ

به نظر من هم این همه آیات و روایات دال بر تخت بودن زمین هست.کروی بودن زمین و چرخش آن به دور خورشید در منظومه شمسی همه دروغ های ناسا و هالیوود فراماسونهاست.تا انسان خلیفه الله را بی ارزش جلوه دهند.

خیر اینگونه نیست به زودی دلایل قرآنی دیگری در رد تخت بودن زمین میزارم.شما هم که دم از معنویت میزنید کافیه پرواز روح انجام بدید اونوقت خواهید دید زمین کرویه.البته پرواز روح بدون استاد کار خطرناکی هست

ولی اله سا معی فر 1400,03,07 ساعت 04:10 ب.ظ http://بسی

بسیار عالی دشمنان‌اسلام باانداختن‌شبهه‌سعی‌برخرافی‌وغیر‌علمی‌بودن‌قران‌میکند‌و‌وظیفه‌ما‌است‌‌که‌روشنگری‌کنیم‌وحقایق‌را‌نشر‌دهیم با کمی تفکر واندیشه‌‌به‌نیت‌پلید‌این‌شبهه‌افکنها‌پی‌خواهیم‌بود‌قران‌ درتقابل‌با‌علم‌نیست

زنده باد حق 1400,02,13 ساعت 12:56 ق.ظ

اگه قرآن مقدس که بر سینه مبارک پیامبر عظیم الشان ص نازل شده، هرچیزی رو خلاف علم روز بگه، من علم روز رو دروغ میدونم و رد میکنم.
ناسایی که همه رو خر فرض کرد و گفته تکنولوژی که باهاش تو قرن پیش رفتن ماه رو نابود کردن و دیگه نمیتونن برن و یه دروغ شاخ داره، کاملا ازش انتظار میره که خیلی چیزای دروغ دیگه ای گفته باشه.
قرآن حق و صداقت کامله و هرچیزی برخلاف اون کاملا دروغ
لااله الا الله

قرآن رو چگونه قبول کردی؟

سعید 1400,01,22 ساعت 05:11 ب.ظ

نیاز نیست علم و واضحات قرآن رو جوری تفسیر کنید که با علم روز که میگه زمین کروی هست جور دربیاد،مگه شما مطمئنی که زمین کروی که تفسیر به رای میکنی؟از کجا معلوم ناسا که دست آمریکایی که همه میدونن سرتاپاش دروغه،رایت میگه، دروغ سفر به ماه که کندش دراومد،کاوشگر مریخ هم داره تو بیابونا فیلم ضبط می‌کنه به اسم مریخ به خورد دنیا میده، فک میکنید اونا راست میگن, تمام دنیا و جهان توسط ناسا و یهود جعل شده و تمامی تصاویر فتوشاپ و هالیوودی هست

علیرضا 1400,01,11 ساعت 12:58 ب.ظ

سلام خسته نباشید مطلب شما کاملا درست بود. خواهش میکنم این نظرات رو که نوشته زمین مسطحه و کار ناسای شیطان پرسته اینا رو پاک کنید. این ها احتمالا کار دشمنان اسلام هست که میخوان نشون بدن مسلمونا انسان های جاهلی هستن. و نسل جدید و کسانی کمی عاقل هستن و یک ذره سواد دارن میدونن که اگر زمین مسطح بود یه قسمت شب نمیشد یه قسمت صبح و باعث میشه از اسلام زده بشن وقتی ببینن این همه ادم گمراه شدن. من که مطمعنم این نظرات عادی نیست. خواهشن نظر من رو هم قرار بدید. با تشکر

سلام بر شما هیچ نظری پاک نمیشه

Saman 1400,01,10 ساعت 05:32 ب.ظ

دیدی جناپ چهار ساعت ماله کشیدی نود در صد کامنتا گفتن که زمین مسطحه و نظریه گرد بودن زمین کار استکبار جهانی ، دانشمندان فراماسون و رسانه های گلوبالیسته . البته اونا هم حقیقت رو از رو قران گفتن ولی شما ماله کشی کردید فقط حقیقت رو باید پذیرفت دین با علم هیچ وقت منطبق نیستن

4 1400,01,09 ساعت 10:43 ق.ظ

ممنون

ابوالفضل 1399,12,13 ساعت 12:41 ب.ظ http://mooneslam.blogpost.com

سلام جواب بقیه سوالاتم رو نداید

خدای یک دست؟
ید الله فوق ایدیهم مفهوم کنایی داره
برای فهم دقیق آیات قرآن علاوه بر صرف و نحو و لغت عربی باید با علوم دیگری چون بلاغت،اشتقاق و...آشنا بود.
آیات و روایات فراوانی هم هست که تجسیم رو باطل میدونه
مثل آیه لیس کمثله شی
یا این آیه:لا تُدْرِکُهُ الْأَبْصارُ وَ هُوَ یُدْرِکُ الْأَبْصارَ وَ هُوَ اللَّطِیفُ الْخَبِیرُ
ام قرفه رو صحابه کشتن نه پیامبر

ابوالفضل 1399,12,10 ساعت 06:11 ب.ظ http://mooneslam.blogpost.com

سلام ..... آیا شما میتونید بگید که چرا خدا به شدت به زنان بی احترامی کرده و به وضوع مجوز جنسی را به مردان داده است ؟؟؟؟؟؟ آیا میتوانید 100 نقص قرآن را که در همه جا گزاشته اند انکار کنید ؟؟؟؟؟ آیا میتوانید داستان ام قرفه ( پیرزنی که آن را دو شقه کردند ) و در نهایت به دخترش تجاوز جنسی کردند را انکار کنید ؟؟؟؟؟؟ آیا میتوانید علت ازدواج پیامبر ص با دختر 6 ساله و همچنین ازدواجش با همسر پسرش را انکار کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا میتوانید بگویید چرا خدا کسی است که دست دارد ( در آیات ید الله گفته میشود ) ؟؟؟؟؟ من خودم یک مسلمان هستم و این سوالات را از شما دارم و لطفا تک تک آنها را به من توضیح دهید ...

سلام برادر
وای این همه سوال
بله بعضی از اهل سنت گفتن عایشه هنگام ازدواج با پیغمبر ۹ سالش بوده که نظر غلطی هست
برای نمونه این عالم اهل سنت میگه عایشه ۱۸ ساله بوده:
https://www.aparat.com/v/iRKWL

محمد 1399,09,21 ساعت 05:44 ب.ظ

گرد هست و تخت مثل سکه دور تا دور زمین رو کوه های قطب جنوب احاطه کردن ماه و خورشید هستن که بدور زمین میچرخن آسمان هم گنبدی شکل هست.زمینها و آسمانهای دیگه هم به همین شکل و با وسعتی بیشتر به هیچ وجه جسم نمیتونه از آسمان خارج بشه که با شراره ی آتش مواجه میشه الا بسلطان سوره الرحمن.هیچ فضایی وجود نداره خاطرت ذهن شوم ابلیس جن و ناسای هالیوودی رو تکرار نکنید

کلیسا: کروی بودن زمین، کفری است که مسلمانان گفتند!

دکتر رضایی 1399,08,05 ساعت 03:08 ق.ظ

دوست عزیز کلماتی مانند گسترده،گستردن معنای پهن کردن درفرهنگ لغات میدهد وکاملا واضح وصریح قرآن میگوید زمین را پهن کردیم یعنی زمین پهن شده تخت است و پهن کردن فقط مختص اشیای تخت است.

شما باید واژگان عربی قرآن رو ریشه یابی کنید.ترجمه ها پر از غلط و اشتباهات فاحش هستند

تلگا 1399,06,13 ساعت 02:00 ب.ظ

چقدر گوه خوردی و زر زدی ادمین
ریدم تو خودتو قرانت
دیوث قران اخه نیاز به تفسیر داره اخه
رسما همش تناقصه و داره میگه زمین صافه
چی هی همش میگی دشمنان اسلام؟؟؟ قران خودش دشمن انسانه دیووووووث

ماشالا به این همه ادب و انسانیت

بهنام 1399,05,08 ساعت 01:04 ق.ظ

در ضمن شما زیادی حرف میزنید. قول میدهید که اگر با شما وارد نقد قرآن شوم تمام نظرات مرا به نمایش بگذارید و اگر پاسخی درست داشتید بدهید بجای بیخودی پر کردن صفحات وبلاگ؟

راستش من کمتر اینجا میام ولی همه نظرات تایید میشن

بهنام 1399,05,08 ساعت 12:57 ق.ظ

در جایی گفتید که منظور از شناور بودن خورشید حرکت آن به همراه منظومه شمسی است، شما از کجا میگویید منظور قرآن این است؟ در حالیکه در قرآن و سنت هیچگونه اشاره ای به کهکشان نشده است چه رسد به حرکت آن که خورشید هم متعاقبا با آن به حرکت درآید. لطفا نظر مرا پنهان نکنید تا سایرین هم بخوانند و اگر پاسخی دارید بگویید.

امیر 1399,05,05 ساعت 08:46 ب.ظ

من متن و همچنین کامنت ها را خواندم. به نظر می رسد اکثرا همه تحصیل کرده اند و اهل تدبر، پس یک سوال من را پاسخ دهید:

چرا یک کتاب گنگ که برای من و تو ی تحصیل کرده امروزی غیرقابل درک و پر از ابهام است و مدام باید بگوییم من نمی فهمم چون سوادش را ندارم و باید هل فن بیایند و خود اهل فن هم نمی فهمند و با هم اختلاف دارند را معجزه الهی اعصار و سالیان بدانیم؟ این کتاب برای قشر خاصی نوشته شده است؟ برای زمان خاصی نوشته شده است؟

چرا یک کتاب که حتی داستان هایش بی سروته و درهم برهم است را معجزه الهی اعصار بدانیم و بعد بخواهیم تو سر و کله هم بزنیم؟ در مدرسه یا دانشگاه یا در سر کار، اگر مثل قران مقاله یا گزارش کاری بدی یا حتی داستان ادبی ات بدین شکل باشدپرتت می کنند بیرون و هیچ کس خریدارش نیست. چرا چون که چرا نظم منطقی و سرو ته ندارد و همه را حتی در تفسیر گیج کرده (خیلی اختلافات شیعه و سنی ها هم سر همین مساله است). آن وقت ادعا شده که قران معجزه است چون کسی مثل آن نیاورده است؟ خب معلومه چرا .. چون اگر چنین چیزی بنویسی خریداری ندارد باید بگذاری سر طاقچه که شاید با اکراه شاید عاشقانش هر ماه رمضان نه به خاطره جذابیت خود کتاب بلکه به خاطره پاداش الهی طوطی وار قرایتش کنند.

آنچه که نوشتم نه از سر کفر بود و نه چیز دیگر
ولی حداقل امروز و این ساعت این طور فکر می کنم که خیلی چیزها را نباید جدی گرفت و اگر مشکل در گردی و صافی زمین داریم پاشیم بریم روش کار کنیم. ماهواره و عکس هوایی، توجیه میدان مغناطیسی زمین، توجیه شب و روز و گردش کرات و خیلی مسایل دیگه زودتر ما رو به جواب می رسونه

وقتی دین دست نااهلان میفته و علمای واقعی رو حذف میکنن نباید از مردم توقعی داشت

X 1399,05,05 ساعت 01:13 ب.ظ

اتفاقا زمین گرد و خورشید مرکزی ایده فراماسونی است و فراماسانری هم ربط زیادی به خورشید پرستی داره. در ًمن اطلاعاتتون هم راجع به زمین مرکزی و زمین تخت ناقصه. تویمدل زمین تخت اصلی اینطور نیست که خورشید بره زیر اون دیسک بلکه دور مرکز دیسک میچرخه و نورش هم به همه جاش نمیرسه و فقط محدوده ای رو روشن میکنه ( زمین تخت که شبیه دیسک مانند سکه یا سی دی هست و قطب شمال در مرکز این دیسک و قطب جنوب دور تا دور اون هست برای همین سفربه قطب جنوب از طرف آمریکا و امگلیس ممنوع شده و ارتش اونجا قرار داره و فقط با تور های خاص خود آمریکا به بعضی جاهای اون میبرند. ) اگه اینجوری باشه هم هیچ منافاتی با اون ویدیویی که لینکشو دادین نداره و پیچش شب و روز هم انجام میشه. اول راجع به این تئوری درست مطالعه کنید بعد الکی آیه های قرآن رو به زمین گرد نسبت بدین.

احد حیدرنژاد 1399,04,21 ساعت 03:01 ب.ظ

توی تموم آیاتی ک دیدم و خوندم ب وضوح میگه خوشگلا زمین تخته
اصلا میشه میخ رو زد ب کره میخ رو میزنن ب سطح صاف
آیات زیاده

عجب

آدمی کنجکاو 1399,04,08 ساعت 12:18 ب.ظ

شما اومدین و با گفتن این مطلب که قرآن گفته زمین کرویه و تخت نیست از قرآن و اسلام دفاع میکنین.
در درست بودن اسلام و قرآن که شکی نیست اما در درست بودن نظریه زمین کروی بسی جای شک هست. نظریات زیادی وجود دارن که میگن زمین تخته و کروی نیست. در هر حال دو نظریه تخت و کروی وجود داره و هیچ کدوم اثبات کامل نداره. لازم نیست با گفتن اینکه توی قرآن یکی از این ها تایید شده از دین دفاع کنین. کسی نمیتونه بگه قرآن اشتباهه

سعید 1399,04,08 ساعت 12:50 ق.ظ

سلام
دوستان زمین کروی نیست
زمین مسطح و تخت است
طبق آیه قرآن
ماهواره و فضانوری و... همشون دروغه
بجای تمسخر تحقیق کنین
ممنون

AlirezaNA 1399,03,22 ساعت 09:10 ق.ظ

دوستان یه سری چیز ها هستند که طی سالها آدمها پیداش می‌کنند و اختراعش می‌کنند درحالی که گذشتگان نمی دانستند.
ولی یه سری چیز ها هست که همه از اول یه نظر هوایی نسبت به آن دارند تا آخر دنیا.
مثل بودن خدا یا اینکه قتل کار بدیه یا...
قرآن باید یجوری حرف بزنه که هم عقل ما برسه هم همون کسی که ۱۴۰۰ سال قبل بوده.
اگر قرآن می‌گفت زمین کرویه بنظر شما همه مسخرش نمی‌کردند؟ شاید هم دلایل محکمی آورد قرآن ولی اگر می‌گفت زمین کرویه من که فکر کنم هیچ کس بهش ایمان نمی‌آورد.
درحالی که قرآن جاهای مختلف گفته زمین را پس از آفریدن غلطان کردیم (همون گردش وضعی) روز شب در هم آمیخته است پس میشه نتیجه گرفت روز و شب همه جا زمین یکسان نیست و همچنین واژه کُوِره که بارها آمده و پیشنهاد می‌کنم جستجو کنید...
و بازهم همچنین واژه دحٰها ... یا اینکه نوشته خورشید مشعل و ماه درخشان است.

ایلیا 1399,03,05 ساعت 05:53 ب.ظ

قرآن تقلیدی از تورات هست ولی پر از اشتباهات

کتابی در اینباره هم گذاشتیم
https://yaqut.blogsky.com/1397/01/30/post-713/کتاب-ارزنده-و-جامع-کشف-نیرنگ-و-رد-بهتان-رد-بر-کتاب-“نقــد-قرآن”-دکتر-سها

X 1399,03,01 ساعت 04:25 ب.ظ

امیدوارم هر چه زود تر مثل بت پرست های قبلی و ادیان احمقانه گذشته تفکراتتون از روی زمین محو شه

خسته نباشید جناب متفکر

ایلیا غلامی 1399,02,25 ساعت 08:13 ب.ظ

سلام
دوستان اگر به آیه 17 سوره الرحمن نگاه کنید،میبینید که خداوند عالم در این آیه می فرماید:
رب المشرقین و رب المغربین.ترجمه:او پروردگار دو مشرق و دو مغرب است.
این پدیده تنها زمانی اتفاق میافتد که زمین،کروی باشد.
ضمنا در آیه های دیگری،مشرق و مغرب را جمع بسته اند.

Iran 1399,02,09 ساعت 04:14 ب.ظ http://Irangameup.com

خیلی ممنون از تفسیر های بسیار خوبتون
قانع شدم

وهاب 1398,08,17 ساعت 05:08 ق.ظ

سلام
اولا تمام علم فیزیک شیمی و هندسه دنیا را جمع کنی به پای علم قران نمیرسه دوما تمام کسانی که نظریه کروی بودن زمین را دادن فراماسونی بودن و این نظریه دادن

سعید 1398,08,16 ساعت 02:34 ب.ظ

خوشحالم که حداقل اینجا میشه دیدگاه رو ثبت کرد تو سایتهای دیگه فقط جاشو داره ولی از به نمایش گذاشتنش خبری نیست.


من دنبال این نیستم ثابت کنم قرآن گفته مسطحه و حالا بشینیم ببینیم تفسیرش چیه و چنانه و بعضیا بخوان باهاش بجنگن و بهم توهین کنن!!!


اگر قرآن برای تمام اعصار هست باید به صراحت تمام به کروی بودن زمین و نحوه گردش دور خودش، منظومه اون و تفاوت فصلها و ... به وضوح صحبت میکرد. مگه ما چنتا خورشید و ماه و منظومه شمسی داشتیم؟!!
نه اینکه مطابق دانش چندهزار سال قبل بخواد پیش بره و فقط مردم اون زمان رو هدایت کنه.

بنابراین یکم فهمیده تر به موضوع نگاه کنید.
خداوند دانا و حکیم باید طوری مسایل به این بدیعی رو در قرآن بیان میکرد همه از انوار آن بهره می بردیم.

علی 1398,08,07 ساعت 06:59 ب.ظ

مرسی اینقد زود جواب دادید.مرسی انلاین هستین و اهمیت میدید.دوران جاهلیت ایران متاسفانه انگار قرار نیست تموم بشه.موفق باشید.با تشکر

خواهش میکنم برادر
متاسفانه جهان را حماقت پرکرده نه حقیقت

علی 1398,08,06 ساعت 05:14 ب.ظ

به به!لذت میبرم از اینکه اینهمه اندیشمند در ایران داریم.به درستی که زمین گرد نیست و حتی صاف هم نیست/بلکه مقعره و به داخل قوس داره/ اسب هم 18 تا پا داره فقط ما 4 تا دست و پا می بینیم/ضمنا در اسمان نیز اقیانوس جاریه و بعضی وقتا نشتی داره و بارون میاد که باز فرشته ها میرن تعمیر میکنن/کل کائنات نیز به دور زمین میچرخه و نور خورشید اگر انالیز کنین میگه: آفرین به این همه دانشمند ناشناس که در ایران هستن و دروغای ناسا رو میفهمن/شما دوستان به فعالیتهای علمی خودتون ادامه بدین و بذارین غربیها به دروغ خودشون ادامه بدن/روزی میرسه که خورشید میاد جلوی پای شما زانو میزنه/اها راسی میدونستید زمین روی یک ماهی قرار داره؟؟؟ماهی روی یک صخره و صخره رو یک فرشته گرفته؟؟؟؟موفق باشید. ایمیلمو گذاشتم برای تبادل نظرات فوق علمی مون دوستان..مرسی

تشکر دوست عزیز.من که دیگه خسته شدم
هر روزهم فحش و مطالب توهین آمیز در ایمیلم دریافت میکنم.
به این دوستان گرامی میگم زمین رو هر جوری که دوست دارن فرضش کنن
گرد باشه یا مستطیل یا ذوزنقه ای چه فرقی به حال ما میکنه؟
مهم ادب و اخلاق و انسانیت و مهربانی است
با آرزوی توفیق

مرضیه 1398,07,11 ساعت 08:12 ب.ظ

سلام به نظرمن قرآن گفته زمین مسطحه ودرست گفته این ناسا است که دروغ میگه که زمین کروی زیر اصلا در سطح دریا قایق ناپدید نمیشود واگر ما آن را با تلسکوپ نگاه کنیم می بینیم زمین سکه ای است واین خورشید وماه هستند که به دور زمین می چرخند واصلا خورشید به ماه نور نمیده زیرا نورماه سردتر از سایه اش است ولی نور خورشید گرم تر از سایه آن نشینید چیزی که قرآن به صراحت گفته را رد نکنید زیرا به زودی علم آن راثابت می کند

سید امیر 1398,06,10 ساعت 03:53 ب.ظ

آیا شما آیه ای در قرآن سراغ دارید که گفته باشه زمین کروی هست؟

حسن 1398,05,30 ساعت 08:59 ب.ظ

سلام
در ابتدا فرموده اید که قرار نیست قرآن اصطلاحات قرن 21 را بیان کند که حرف درستی است و حال سوال آنکه چگونه است که بایستی بقیه موارد را قبول کنیم ؟ آیا این یک بام و دو هوا نیست ؟

Ali 1398,04,07 ساعت 01:17 ب.ظ

خودتو نکش زمین مسطحه و دلایل اون خیلی خیلی قویتر از کردی بودنه اونه

مملی 1398,04,04 ساعت 08:53 ق.ظ

با سلام به شما
ترجمه ایی که قرار دادید در مورد آیه ی اول , ترجمه ی مکارم شیرازی را در موردش
بخونید که به این صورت ترجمه شده و به نظر بنده بهترین ترجمه از قرآن هم شیرازی
داشته , بقیه تفسیرات خودشون رو نوشتن ولی ایشون دقیقا معنی کلمه رو قرار میده
وَإِلَى الْأَرْضِ کَیْفَ سُطِحَتْ ﴿۲۰﴾ انصاریان: و به زمین که چگونه گسترده شده؟
خرمشاهی: و نیز به زمین که چگونه گسترده شده است‏
فولادوند: و به زمین که چگونه گسترده شده است
قمشه‌ای: و به زمین نظر نمی‌کنند که چگونه گسترده‌اند؟
مکارم شیرازی: و به زمین که چگونه مسطح گشته ؟

Parnia2544 1398,02,08 ساعت 03:58 ب.ظ

معمولا دشمنای اسلام هروقت بخوان مسلمون هارو گمراه کنن، از راه دین و قرآن وارد میشن..
تازه خداوند هیچوقت نیومده به طور مستقیم به چیزی اشاره کنه...

علی 1398,01,29 ساعت 09:13 ب.ظ

ببین داری با نظر شخصیت قرآنو معنی میکنی.اگه انقد که میگی معنی و فهمیدن قرآن پیچیده نباشه چی؟
یه دلیلی که ثابت میکنه زمین صافه اینه که هیچوقت آب به عنوان یه مایع و سیال منحنی نمیشه که اگه بشه پس سیال و مایع نیست و و باید جامد باشه که با جاذبه بچسبه.یه کم از جهالت و عقیده های خودمون سرمون و بیاریم بالاتر.اگه واقعا منظور قرآن مثل فرش بودن و پهن بودن زمین باشه چی؟

سلام این کلیپ هم زیباست ببینید لطفا:
https://www.aparat.com/v/cr632

عرفان 1397,10,01 ساعت 09:20 ق.ظ

با سلام دوستان عزیز باید خدمت همه جهانیان عرض کنم که بر خلاف اظهارات ناسا و دانشمندان و ابرقدرتهای دروغگو زمین مسطح هست و هیچگونه کرویتی ندارد بنده مطمعن هستم که زمین کاملا مسطح هست و هیچگونه قوص و کرویت ندارد فقط دارای پستی و بلندیست همانطور که چندبن بار خداوند در قرآن فرموده و تاکید نموده زمین کروی نیست متاسفانه کشورهای ابرقدرت و دروغگو به دلیل مسایل سیاسی و رسیدن به اهداف استعماری خودشان سعی در پرت کردن افکار عمومی از واقعیات جهان هستی میکنند و مشخصا قصد تخریب دین و آیین و مذهب راستین اسلام و دشمنی و به چالش کشیدن کلام الله می کند . تمامی عکسهای ناسا از فضا و زمین دروغ و ساختگی و فتوشاپی است . هیچگونه ماهواره ای در آسمان وجود ندارد این فرمولهای ریاضیات و فیزیک در کتابهای درسی تماما اشتباه و با واقعیت منطبق نیست هیچ رباطی در مریخ فرود نیامده تماما دروغ و در جهت کسب پول و منافع خودشان است وجود خداوند در جهان قطعیست و تنها راهی که وجود دارد راه راستیست و آن راه خداست و تمامی آیات قرآن کلام حق است و هیچ شکی در آن نیست خداوند به شدت در پدیده های زمین و آسمان حضور دارد هیچ تحرکی بدون اطلاع خداوند صورت نمیگیرد مواظب خودتون باشیدگول دشمنان را نخورید بیراهه نروبد از دین خودتون گمراه نشوید تمام تبلیغات ابرقدرتها دروغ است و واقعیت ندارد هیچ بنی بشری به کره ماه فرود نیامده تمام در استودیوهای هالیوود فیلمبرداری میشه برای ترساندن ملنها ست زمین مرکز عالم هست و خدایی نیست جز خداوند یکتا عذاب خداوند بسیار جدی و حتمیست مواظب خودتون باشید

سلام و عرض ادب
دوستان عزیز جهت مناظره به گروه زیر تشریف بیاورید:

لینک گروه :
https://t.me/joinchat/CwDZEz5dsC7LHu5pxYm8gA

----

https://t.me/joinchat/IzojmU7AAeBv2gmVl85b9g

منتظر حضورتون هستیم

Mohamad 1397,07,04 ساعت 04:14 ب.ظ

در داستان ذوالقرنین نیز مسطح بودن زمین بطور قطعی مطرح شده است.
چنانچه قبلا مطرح کردیم در این آیات آمده است:
فَأَتْبع سببا (85 (حتَّى إِذَا بلَغَ مغْرِب الشَّمسِ وجدها تَغْرُب فِی عینٍ حمِئَةٍ
ووجد عِندها قَوما ... (86 کهف)... ثُم أَتْبع سببا (89 (حتَّى إِذَا بلَغَ مطْلِع
الشَّمسِ وجدها تَطْلُع علَى قَومٍ لَّم نَجعل لَّهم من دونِها سِتْرًا (90 ( کهف
ترجمه: پس (ذوالقرنین) سببی را پیروی کرد (85 (تا آنگاه که به محل
غروب خورشید رسید. (ذوالقرنین) یافت (مشاهده کرد) که خورشید در
چشمهاى تیره غروب مىکند و نزدیک آن طایفهاى را یافت ...(86 ...(سپس
سببی را پیروی کرد (89 (تا آنگاه که به محل طلوع خورشید رسید
[خورشید] را [چنین] یافت که بر قومى طلوع مىکرد که براى ایشان در
برابر آن پوششى قرار نداده بودیم (90 (
مشاهده می کنید که قرآن بصراحت مطرح کرده که ذوالقرنین در
سفرش یکبار به محل طلوع و در سفر دیگرش به محل غروب خورشید

کجا گفته چشمه ها؟
کجا گفته تیره؟

ثریا 1397,05,27 ساعت 05:20 ب.ظ

سلام ادعاهای شما باتوجه به همون نکته ای که در اول مطالبتون گفتین همه اش پیش پا افتاده و براساس عقل و منطق ناقص خودتون هست قران کتابی جامع و شامل هست که همه ابعاد زندگی رو در برمیگیره نه فقط کتابی جهت رهنمون انسان ها متاسفم براتون وقتی علم و آگاهی ندارید نظریاتتون رو بین دیگران پخش نکنید و بدعت ایجاد نکنید

سلام.نظر شما دقیقا چی هست؟
بفرمایید تا استفاده کنیم

M 1397,03,22 ساعت 11:11 ب.ظ

دورد . در هیچ کجای قران زمین را گرد وکروی نگفته .
و ایه دو مشرق ودو مغرب دلیلی بر گفتن کروی بودن زمین نیست
بخودی تعصب نداشته باشید ...

سلام و درود.تعصب چی هست؟لطفا مقاله و نظرات قبلی را بخوانید!اگر ممکنه در خصوص آیه هم توضیح بدید که چگونه به کروی بودن زمین دلالت نمی کنه؟

سامان 1397,02,18 ساعت 04:09 ب.ظ

سلام وقت بخیر جوابهای شما نه تنها نظرات شخصی بلکه تفسیر به رای هست تفسیر ایاته قران به عهده اهل بیت است و لا غیر هیچ حدیثی و هیچ روایتی مبنی بر اینکه زمین در حال چرخش است نیست

به فرموده امام صادق علیه السلام :اگر حدیثی با ایاته قران سنخیت داشت قبول نکنید

سلام...ما بر خلاف اخباری ها و بسیاری از اصولیون آیات قرآن رو قطعی الدلاله میدانیم.ترجمه و معنای آیات رو برای شما گفتیم نه تفسیر. احادیث ائمه به هر دلیلی ممکنه به دست ما نرسیده باشه...بعد مگر ائمه تمام علومشون رو به مردم گفتن؟
متوجه حدیثتون هم نشدم

یکی 1397,02,15 ساعت 12:29 ب.ظ

اصن زمین ک گرد نیست!! کی گفته زمین گرده؟! :))))))

بله میدونم چه میفرمایید!
تخم شترمرغ هم گرد نیست کامل

شبهه 1397,02,08 ساعت 06:14 ق.ظ

با توجه به اینکه ایه ، در قسمت انتهایی سوره مطرح میشه که یه جورایی قصد به رخ کشیدن قدرت پروردگار را در مقابل کافران داره پس تاکید به وسعت قلمروش هم نمیتونه دور از ذهن باشه ...
بنابراین الزاما نمیشه از این ایه به صاف یا کروی بودن زمین استناد کرد ...
پاینده باشید

سلام دوست عزیز

«و الأرض بعد ذلک دحئها؛و زمین را بعد از آن گسترش داد».(سوره نازعات، آیه 30)

دحا به معنای تخم شتر مرغ است.مفردات راغب
دحا در کتاب صحاح به معنای غلطانیدن آمده که اینگونه هم حرکت وضعی و هم حرکت انتقالی زمین ثابت میشود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد