گلچینی از سایت های علمی ، فلسفی و عرفانی
گلچینی از سایت های علمی ، فلسفی و عرفانی

گلچینی از سایت های علمی ، فلسفی و عرفانی

فرمایشی از مولی علی علیه‌السلام در بستر شهادت

دیروز رهبرتان بودم،امروزمایه عبرت شماوفردا از شماجداخواهم شد.  همسایه‌ای بودم که بدنم روزها و شب‌های پی‌درپی همسایه شما بود. ازمن جثه‌ای بی‌روح وبی‌حرکت خواهیدیافت. بدنی که بعد از کلام خاموش شده باشد تا سکوت من شما را پند دهد و ازخاموشی من و بی‌حرکتی اندامم اندرز و پند بگیرید، چرا که این‌ها برای اهل عبرت بهترین موعظه‌هاست وحتی ازکلام رسا و حرف شنیدنی نیز مؤثرتر است.

متن عربی:

 انا بالأمس صاحبکم و أنا الیوم عبرة لکم و غدا مفارقکم و أنما کنت جارا جاورکم بدنی أیاما تباعا و لیالی دراکا و ستعقبون منی جثه خلاء ساکنه بغیر حراک و صامته بعد نطق لیعظکم هدوی و خفوت اطراقی و سکون أطرافی فانه أوعظ للمعتبرین من المنطق البلیغ و القول المسموع.

http://komeily.com/index.php/meeting/matalebosolookie/1203--67-11-93.html