-
مذهب محیی الدّین بن عربی (560ـ638 هـ . ق)
1392,11,28 20:06
محیی الدّین بن عربی (560 ـ 638 هـ . ق) است که از برجستهترین و نامدارترین شخصیّتها در عرصة عرفان نظری و عملی بوده و به شیخ اکبر ملقّب میباشد. وی از نظر اعتقادی متعلّق به جریانی بود که از اواسط قرن ششم هـ .ق تدریجاً در بین اهل سنّت پدید آمده و امروزه تسنّن اثنی عشری خوانده میشود. پیروان این جریان به ولایت تکوینی،...
-
نامه سرگشاده به رییس محترم جمهوری اسلامی (چگونه با سوادها حرف بزنند؟)
1392,11,28 16:51
آقای رییس جمهور گله کرده اند که چرا افراد کمسواد، اظهارنظر میکنند اما افراد باسواد به میدان نمیآیند و حرف نمیزنند. من میخواهم مثل همیشه به دور از موضع گیریهای جناحی و با یک نگاه فلسفی، اندکی در این باره بحث کنم. آقای رییس جمهور! بدانید یا ندانید، در دنیای امروز این نهادها و شرایط اند که سخن میگویند. نه...
-
آیات اثبات کننده ولایت حضرت امیرالمومنین علی(علیه السلام)
1392,11,28 14:01
آیه تطهیر ( 12 مطالب ) آیه مباهله ( 6 مطالب ) آیه صلوات ( 2 مطالب ) آیه ولایت ( 10 مطالب ) آیه اهل الذکر ( 1 مطلب ) آیه مودت ( 1 مطلب ) آیه ودا ( 1 مطلب ) آیه مسئولون ( 1 مطلب ) آیه خیرالبریه ( 1 مطلب )
-
آداب معاشرت از دیدگاه معصومان علیهم السلام
1392,11,27 15:10
آداب معاشرت از دیدگاه معصومان علیهم السلام ترجمه کتاب العشره وسائل الشیعه شیخ حرّ عاملى ترجمه: محمد على فارابى، یعسوب عباسى على کمر - فهرست - سرآغاز تذکّر اجمالى از شرح حال شیخ حرّ عاملى تألیفات شیخ آداب معاشرت در سفر و حضر، و آن مشتمل بر چند باب است 1- باب اول در لزوم معاشرت با مردم از طریق اداى امانت، اقامه شهادت...
-
اسامی ائمه دوازدگانه شیعه در منابع اهل سنت!!!
1392,11,27 11:02
اسامی ائمه دوازدگانه شیعه در منابع اهل سنت 1- حدیث جابر بن عبدالله انصاری در کتاب ینابیع باب 76 از مناقب خوارزمی از وائله بن اسقع ابن قرخاب از جابر بن عبد الله انصاری از رسول الله(ص)در مورد خلفا وامامان بعد از خود فرمودند : اولهم سید الاوصیاء ابوالائمه علی ،ثم ابناه الحسن و الحسین ،اذا انقضت مده الحسین فالامام ابنه...
-
دانلود کتاب نفیس آیین رستگاری
1392,11,26 19:17
بسم الله الرحمن الرحیم لینک دانلود کتاب نفیس آیین رستگاریpdf: motaghin.org/my_doc/process.aspx?file=my_files/pdf/pdf_ketab/Ayine%20Rastegari.pdf مصاحبات عارف شهیر مرحوم علامه طهرانی قدّس الله سرّه با برخی از دوستان در رابطه با سیر و سلوک الی الله
-
صله رحم
1392,11,26 15:37
امام باقر (ع) فرمود: صله رحم اعمال را پاک می کند، دارائیها را فزونی می بخشد، بلا را می گرداند، کار حسابرسی را آسان می کند و مرگ را به تأخیر می اندازد. امام هادی (ع) فرمود: آنگاه که خدای عزّوجلّ با موسی بن عمران (ع) سخن گفت، موسی عرض کرد: پاداش کسی که صله رحم کند، چیست؟ خداوند فرمود: ای موسی! مرگ او را به تأخیر می...
-
دلایل شیعه بودن جناب محیی الدین ابن عربی:
1392,11,25 23:25
1-عقیده و اصرار و تاکید بزرگان دین اسلام. آن محقیقین راسخ در علوم عقلیه و نقلیه بر تشیع ابن عربی دلیلی است محکم بر صحت مذهب ابن عربی. از جمله آن راسخین در علم: ملاصدرا ،شیخ بهایی، میرزا محمد اخباری و قاضی نورالله شوشتری و نیز ابن فهد حلی، مجلسی اول (محمدتقی)، قاضی سعید قمی و محدث جزایری،علامه حسینی تهرانی ،آیت الله...
-
خدایا! ما را از رافضه قرار بده
1392,11,25 17:52
قیل للصادق علیه السلام : اءنْ فقام عمار و قدارتعدت فرائصه ، فاستفرغه البکاء. فقَالَ له ابن ابى لیلى : انت رجل من اهل العلم و الحدیث ، اءنْ کان یسوءک اءنْ یقَالَ لک رافضى فتبراء من الرفض فانت من اخواننا. فقَالَ له عمار: یا هَذَا: ما ذهبت و الله حیث ذهبت و لکننى بکیت علیک و عَلَىَّ. اما بکائیى على نفسى : فاءِنَّکَ...
-
شبهات مربوط به محیی الدین(۱)/ مکاشفة محییالدین؛ علی پایینتر از ابوبکر و عمر
1392,11,25 13:31
بسم الله الرحمن الرحیم شبهات مربوط به محیی الدین(۱)/ مکاشفة محییالدین؛ علی پایینتر از ابوبکر و عمر نویسنده: حجت الاسلام و المسلمین وکیلی سؤال: معلوم است که محیی الدین گفته است: در مکاشفه به معراج رفتم و مرتبت علی را پایینتر از ابوبکر و عمر و عثمان دیدم و وقتی برگشتم دیدم علی سر به دامن گرفته گفتم که چرا ادعای...
-
ابوهریره و فرار از جنگ در صفین
1392,11,25 13:11
وکان یصلی خلف علی ویأکل على سماط معاویة ویعتزل القتال ویقول الصلاة خلف علی أتم وسماط معاویة أدسم وترک القتال أسلم شذرات الذهب ج1 ص64 او پشت سر علی نماز می خواند و بر سر سفره معاویه غذا می خورد و از جنگ کناره می گرفت و می گفت : نماز پشت سر علی کامل تر است و غذای سر سفره معاویه چرب تر ، و دوری از جنگ برای حفظ جان بهتر...
-
دانلود کتاب مطلع انوار جلد 5
1392,11,24 15:10
بسم الله الرحمن الرحیم دانلود کتاب مطلع انوار جلد پنجم از تالیفات حضرت علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی رحمة الله علیه لینک دانلود: http://motaghin.org/my_doc/process.aspx?file=my_files/pdf/pdf_ketab/matlae%20anvar%205.pdf
-
تهمت به ابن عربی رحمة الله علیه-دیدن باطن شیعیان به صورت خوک
1392,11,22 19:30
منبع:کتاب شریف روح مجرد علامه طهرانی اعلی الله مقامه الشریف کلام محدّث نوری و نقل خبر رجبیّون از محیی الدّین عربی نکتۀ چهارم: محدّث نوری رحمةُاللَه علَیه گفته است: ابن عربیّ مالکیّ با آن همه نَصْب و عداوتی که با إمامیّه دارد حتّی در مسامرۀ خود میگوید: رَجَبیّون جمعی از أهل ریاضتند در ماه...
-
توسل
1392,11,21 13:15
آیات واحادیث تائید کننده توسل ( 8 مطالب ) استدلال بر عدم حرمت توسل ( 31 مطالب ) اهل سنتی که توسل را قبول دارند ( 9 مطالب ) نذر و قسم ( 3 مطالب ) نمونه های توسل جستن به پیامبر(ص) در کتب اهل سنت ( 8 مطالب )
-
...
1392,11,19 23:19
الهی! ما در دنیا معصیت میکردیم دوست تو محمد(ص) غمگین میشد و دشمن تو ابلیس شاد... الهی!...اگر فردای قیامت عقوبت کنی باز دوست تو محمد غمگین شود و دشمن تو ابلیس شاد... *الهی!...دو شادی به دشمن مده و دو اندوه بر دل دوست منه...* الهی! * می دانی که ناتوانم....پس از بلا برهانم * الهی! اگر دوستی نکردیم دشمنی هم نکردیم... اگر...
-
سوره الرعد : آیه 1 تا 5
1392,11,19 10:21
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ المر تِلْکَ آیَاتُ الْکِتَابِ وَالَّذِی أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ الْحَقُّ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یُؤْمِنُونَ ﴿ 1 ﴾ اللَّهُ الَّذِی رَفَعَ السَّمَاوَاتِ بِغَیْرِ عَمَدٍ تَرَوْنَهَا ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ کُلٌّ یَجْرِی لِأَجَلٍ...
-
اشعار ابن أبی الحدید معتزلی در مدح أمیرالمؤمنین علیه السّلام
1392,11,18 21:39
هُوَ النَّبَأُ الْمَکْنونُ وَ الْجَوْهَرُ الَّذی تَجَسَّدَ مِنْ نورٍ مِنَ الْقُدْسِ زاهِرِ (1) ألا إنَّما الإسْلامُ لَوْلا حُسامُهُ کَعَفْطَةِ عَنْزٍ أوْ قُلامَةِ حافِرِ (2) ألا إنَّما التَّوْحیدُ لَوْلا عُلومُهُ کَعَرْضَةِ ضِلّیلٍ وَ نَهْبَةِ کافِرِ (3) صِفاتُکَ أسْمآءٌ وَ ذاتُکَ جَوْهَرٌ بَریُّ الْمَعانی مِنْ...
-
اعمال عثمان که شیخین انجام نداده بودند
1392,11,18 16:52
1-ابوذر که محبوب پیامبر بود از مدینه به شام وسپس به بیابان ربذه تبعید نمود که همانجا در گذشت. علت اصلی اختلاف ابوذر وعثمان از بین رفتن عدالت اجتماعی وواقتصاد اسلامی بود. 2- ولایات شهرها را بین خویشان وعموزادگان خود تقسیم کرد. 3- مهاجرین وانصار را رسما وعملا کنار گذاشت ودر هیچ اقدامی با آنها مشورت نگرفت. 4- خمس غنیمت...
-
ضرورت استاد در سیر و سلوک
1392,11,17 19:52
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحَمدُلله ربِّ العالَمین و صَلّی اللهُ علی مُحمّدٍ و آله الطّاهِرین بند سی و پنجم- فصل دوم- از کتاب شریف المطالب السلوکیه [1] شرح درس: ضَرورَةُ الاُستاذ: ضرورت استاد در این راه توسط: استاد معظم حضرت آیت الله کمیلی خراسانی سلمه الله *** شرح درس موضوع این درس ضرورت داشتن استاد در این راه سیر...
-
[ بدون عنوان ]
1392,11,17 18:53
-
سخن عارفان و پارسایان
1392,11,17 13:17
ابو ربیع زاهد، داوود طایى را گفت : مرا پندى ده ! گفت : از دنیا روزه گیر! و افطارت را براى آخرت بگذار و از مردم چنان بگریز! که از شیر مى گریزى . صاحب حالى گفته است : اکنون ، روزگار خاموشى ست و هنگام گوشه گیرى ، و باید با یاد خداوند همیشه جاوید بسر برد. فضیل گفت : هر گاه کسى بر من بگذرد و مرا سلام نکند، من سپاسگزار اویم...
-
علم غیب عمر بن خطاب!!!
1392,11,16 22:38
بسم الله الرحمن الرحیم پیروان مکتب سقیفه برای تخطئه کردن قیام و نهضت عاشورا شبهاتی را وارد می کنند و می گوید شما پیروان مکتب اهل بیت معتقدید که امام حسین ع علم غیب داشته است حالا که علم غیب داشته چرا رفت کربلا که شهید شود؟ حالا سوال سوال ما هم از اقایان این هست، در نزد اهل سنت عمر بن خطاب نیز علم غیب داشته است حالا با...
-
سخنان استاد مهدی طیّب پیرامون: نماز (64 گفتار + فایل نوشتاری)
1392,11,16 19:04
استاد مهدی طیب موضوع: نماز اهمّیّت نماز در سلوک عبادی 21:00 آرام نماز بخوانیم 10:00 معرفی کتاب در زمینه نماز (910214) 8:24 اهمیت نماز و اهتمام به آن (910214) 28:14 آداب باطنی نماز (910214) 31:16 باطن نماز (910221) 11:42 حالتی که شرط کامل و واقعی شدن نماز است (910221) 41:59 حضور قلب (910228) 20:00 تاکید مجدد بر حضور...
-
نامشروع بودن خروج علیه حاکم از دیدگاه اهل سنت و وهابیت
1392,11,16 11:55
بسم الله الرحمن الرحیم حکم خروج بر حاکم از دیدگاه اهل سنت برای دانلود فایل pdf روی آدرس ذیل کلیک کنید http://www.valiasr-aj.com/image_user/vasaeq/khoroj_hakem.pdf فهرست مطالب حکم خروج بر حاکم از دیدگاه اهل سنت فهرست مطالب مقدمه: بخش اول: خروج بر حاکم در گفتار پیامبر (ص) در منابع اهل سنت دسته اول؛ دوری از حاکم و جماعت...
-
نکته مهم
1392,11,15 20:47
مرحوم حداد: از خدا امام حسین را بخواهید و از امام حسین خدا را بخواهید!" در روز عاشورا به تمام معنی الکلمه تجلّی اسماء کلیّه و صفات کلیّه خداوند در حضرت ظهور پیدا کرد .به همین سبب مرحوم حدّاد - رضوان الله علیه - همیشه به کسانی که به کربلا میآمدند و به زیارت سیّدالشّهدا و خدمت ایشان مشرّف میشدند، میفرمودند:...
-
برگه ها بالا....
1392,11,15 17:31
راستی راستی چه سریع عمرمون داره میگذره عزیزان... نکنه قبل از اینکه راه برامون باز بشه بریم همی ترسم ای جان عالـــیمقام به چاه طبیعت[دنیا] بمانی مدام همی ترســـــم ای بلبل بوستان که دیــگر نبینی رخ دوســـــــــتان ------------------ در کـــوی تو معروفم و از روی تو محروم گـــــــــرگ دهن آلوده ی یوسف ندریده ما هیچ...
-
محبت واقعی
1392,11,14 12:30
بسم الله الرحمن الرحیم خلیفه ی دوم در دوران حکومتش همراه با تعدادی ازلشگریانش ازسرزمین یمن عبورمی کرد،به فکر افتاد اویس قرنی را که پیامبر اکرم تاآن حد از وی تعریف می کردند،ببیند.در مسیر،کنارنهر آبی چوپان پیری را دید که چهره اش دراثر آفتاب شدید سیاه رنگ شده بود.از وی سراغ اویس را گرفت.پیرمرد که همان اویس بود،پرسید با...
-
توقّع
1392,11,14 00:04
توقّع، صفت خوبی نیست. اصلا از هیچ کس حتّی خدا و پیامبر وامام هم نباید توقع داشت . چون متوقع،منتظر است آن چیزی را که می خواهد،به او بدهند و قدر آن چیزهایی را که به او داده اند، نمی داند و شاکر نیست. متوقّع احسان صاحبخانه را نمی بیند، فقط به دنبال خواسته ی خودش است و حواسش آنجاست. اما امیدخوب است ؛ یعنی به کرم و رحمت حق...
-
سخنی با علاقمندان به عرفان
1392,11,13 13:13
فهرست اجمالی مطالب پیشگفتار فصل اوّل: سرچشمهی عرفان اسلامی ................... 11 فصل دوم: بررسی دلایل منکران .......................... 55 فصل سوم: لغزشهای نظری و عملی در سلوک ..... 85 سخن پایانی ..................................................... 207 ضمائم...
-
عواملی که انسان را به انحطاط و سقوط اخلاقی میکشاند
1392,11,11 23:30
1. دوری از خدا : «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْری فَإِنَّ لَهُ مَعیشَةً ضَنْکاً وَ نَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ أَعْمى»؛ [2] و هر کس از یاد من روى گردان شود، زندگى (سخت و) تنگى خواهد داشت، و روز قیامت، او را نابینا محشور مىکنیم! راغب اصفهانی در مفردات مىگوید: کلمه «عیش» به معناى زندگى مخصوص حیوان است. [3] در این آیه...